פיגוע משולב בכפר קאסם: שלושה שוטרים נפצעו באורח קל

בנצי לייזרוביץ וקובי פינקלר 1 Comment on פיגוע משולב בכפר קאסם: שלושה שוטרים נפצעו באורח קל

שלושה שוטרים נפצעו הלילה באורח קל בפיגוע ירי ודריסה שאירע בכפר קאסם. המחבל נוטרל וכוחות הביטחון עצרו כמה מבני משפחתו. מפקד מחוז מרכז: "נראה שהפיגוע כמה ימים תוכנן מראש"

צילום: דוברות המשטרה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גל הטרור נמשך: בפיגוע ירי ודריסה שאירע הלילה (בין חמישי לשישי) בכפר קאסם, נפצעו שלושה שוטרים באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. המחבל כבן 20 נוטרל וחוסל במקום.

המחבל הזעיק את השוטרים למקום בטענה שיש אירוע אלימות ובהגיעם, הוא רץ לעברם עם נשק שלוף ולאחר מכן נכנס לרכבו ודרס אותם.

תיעוד הפיגוע | מדיה: דוברות המשטרה
video
play-sharp-fill

מיד לאחר האירוע כוחות הביטחון, עצרו כמה מבני משפחתו של המחבל. במבנה ממנו יצא המחבל המשטרה חשפה כלי נשק, תחמושת ובקבוקי תבערה, בנוסף לסכין שנמצא ברכבו.

מפקד מחוז מרכז במשטרה אבי ביטון אמר כי מהממצאים עולה, שהפיגוע תוכנן כמה ימים מראש. ביטון שיבח את השוטרים על פעילותם הנחושה לחיסול המחבל.

video
play-sharp-fill

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן שוחח עם הלוחמים והמפקדים ושיבח את תפקודם: "פעלתם באירוע בצורה מקצועית ונחושה, הגעתם לזירת האירוע ועמדתם כחומת מגן מול מחבל שניסה לפגע ולדרוס אתכם. אני מגבה באופן מלא את הקצין ושני לוחמי מג"ב שפעלו בפיגוע ומאחל רפואה שלמה לפצועים".

לוחמי מג"ב שניטרלו את המחבל משחזרים | דוברות המשטרה
video
play-sharp-fill
ראש המשמרת הלילה במשטרה, שחזר
video
play-sharp-fill

מפקח נ', קצין מג"ב מזרוע מרכז של החטיבה לביטחון הפנים, שפיקד על כוחות מג"ב שהוזעקו למקום: "קיבלנו דיווח בקשר שזורקים בקבוקי תבערה לעבר ניידת משטרה. היינו בפעילות שגרתית בג'לג'וליה, תוך דקות ספורות הגענו לאירוע וישר אמרתי ללוחמים לעלות על ציוד מיגון מלא. בהתחלה שזרקו עלינו אבנים ובקבוקי תעברה הגבנו בירי אמצעים לפיזור הפגנות. לפתע אני והלוחמים שאיתי מזהים מחבל שנכנס לתוך רכב וטס לעברנו בנסיעה לאחור, פתחנו באש לעברו ונטרלנו אותו".

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שיבח את פעילות המפקדים והשוטרים שהביאו לניטרול מהיר של המחבל: "אני מברך את מפקד המחוז והשוטרים שפעלו הלילה בכפר קאסם ומאחל בריאות לשוטרים שנפצעו באירוע. ראינו שוב סגירת מעגל מהירה של השוטרים שלנו בשטח עם מהירות תגובה וחתירה למגע עד ניטרול המחבל ובכך הם מנעו פיגוע רחב יותר שתוכנן ע״י המחבל כנגד כח המשטרה שפעל ביישוב. תוך כדי האירוע הוקפצו לשטח כוחות ימ״מ והחטיבה הטקטית של מג״ב ויחד עם השוטרים בשטח הם הצליחו להגיע מהר מאוד לנשקו של המחבל ולאמצעי לחימה נוספים שהוא הכין במטרה לעשות בהם שימוש בפיגוע ובנוסף נמצאה ברכבו סכין. ראינו הלילה שוב את גבורת השוטרים שלנו ויחד עם זאת איגוד כוחות מהיר ומקצועי שהביא לסגירת מעגל מהירה".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "אני משבח את נחישותם ואת פעולתם של השוטרים הלילה, כאשר ניטרלו את המפגע בכפר קאסם. הם פעלו כפי שמצופה מהם, חתרו באומץ לב למגע וסיימו במהירות אירוע שעלול היה להתפתח למרחץ דמים. בכך הוכיחו פעם נוספת את מקומה של משטרת ישראל ואת מקומם של השוטרים בחזית המאבק, לעיתים קרובות תוך סיכון משמעותי לחייהם, כפי שאירע הלילה. אני מאחל החלמה מהירה לשוטרים שנפגעו".

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לבטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר אמר: "אני מברך את השוטרים הגיבורים שחיסלו את המחבל בכפר קאסם ושולח איחולי רפואה שלימה לשוטרים שנפצעו באירוע. ידע כל מחבל שביציאתו לפגע, הוא חורץ את גורלו למוות.

"הפעולה המדויקת של השוטרים מנעה פגיעה קשה יותר, ופעולת המשטרה לאיתור הנשקים, הייתה מדוייקת וחשובה. חייבים לאסוף את הנשקים הבלתי חוקיים הללו, כדי להפסיק את אירועי הדמים האלו. שוטרי משטרת ישראל הם המגן שלנו ומסכנים את חייהם בשביל לשמור על כולנו ועל כך אנחנו חייבים להכיר להם תודה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר!!!!!!!!!!!! פשוטו כמשמעו!!!!